Jag ställdes mellan 2 val.

Hej på er.
Nu var det galet längesedan jag uppdaterade något här, som vissa vet så har det varit sjukt rörigt i livet. Det är nu inte längre frågan om 2 saker som tävlingsdiet och husbygge. En 3 e grej som har anlänt i livet är att jag har fått ett nytt jobb och kommer börja på en privat ögonklinik i Västerås, Optalmica 🤩 Så jäkla kul! Jag kommer att börja på deras Operation och assistera men också en dag på mottagningen för synundersökningar som jag gör idag. Så en inte kommer ifrån det helt 🥳 Så i måndags sa jag upp mig från mitt jobb och sista Januari jobbar jag min sista dag på sjukhuset. 

Jag har haft så mycket som jag har velat skriva om men kraften har inte funnits. Jag går på diet och ligger på ett extremt lågt kaloriintag för tillfället. Jag går upp 04.15 varje morgon och cyklar en timme på gymmet. Jobbar hundra procent och kämpar med att få träning, massage, kiropraktor och LIVET att gå ihop. Att dieten skulle bli tufft var vi redo för men vi räknade då inte med ett husbygge som ska stå uppe och tätt innan jul. Vi har under dieten försökt att hitta alla luckor som går att välja inredning som kök, badrum, tvättstuga ja allt. Detta har tagit hårt på oss, inte minst för Tom. Han kämpar för oss båda när min hjärna inte fungerar, vilket den inte gör alls just nu. Igår var jag hos Eva och koppade mig och fick massage, det gjorde så förbaskat ont men jag var så slut i huvudet att jag inte orkade göra en min. 

Tom har varit beredd att offra så mycket för att jag ska komma upp på scenen, vilket han också har gjort. Nu står han nästan själv i att bygga vårat framtida hus för att jag ska tävla. Som ni hör, detta är inte okej och jag har varit tvungen att välja. Det har tagit många dagar att finna sig i tanken på att skjuta på tävlingen  trots att det egentligen är ett självklart val. Det kanske krävs mat för att tänka rätt och smart, kanske krävs sömn på det. Jag sover om jag har tur ett par nätter i veckan ordentligt men knappt det. Det blir inte många timmars sömn och detta beror på den hårda dieten som ständigt håller mig vaken, tom och utmattad. 
(null)

(null)

Tävlingen är viktig för mig, jag har kämpat i över ett år med att komma dit, ännu fler år har jag tränat för det. Men huset, Tom, hundarna och våran framtid är viktigare. Jag ser inget av det jag har gjort som bortkastat, jag har massor av ny erfarenhet att ta med mig när det blir dags, fler tävlingar kommer nästa år och jag kommer att få brottas med tanken av att jag inte kom upp på scen i år. Men jag skulle inte för något i världen vilja brottas med  tanken på att jag kastade bort allt viktigt i mitt liv för en jäkla tävling. 

Tom står förtvivlad idag över att se mig kämpa och på det se att jag inte mår bra över att inte kunna finnas till hands när vi bygger hus, jag blev inte tvingad att sluta med tävlingssatsningen i år men jag klarar inte av att se honom stå utmattad över att jag jagar ett mål som vi kan skjuta på. 
Han har försökt prata mig till rätta och bett mig att vänta med tävlingssatsningen tills huset är klart i februari. Jag vill också vara mer delaktig i alla svåra val och beslut som husbygget innebär och vi måste tillsammans vara starka i kropp och knopp om vi ska lyckas göra något bra av det. 

Det har tagit hårt på alla sätt att inte klara allt som man vill, men det viktigaste är att vi mår bra och att framtiden blir bra. Det hade kanske varit skillnad om vi hade längre tid på oss att bestämma allt men Lars som bygger huset är snabb och för att allt ska bli klart efter årskiftet så måste alla beslut fattas innan december är slut. Jag kan inte då gå runt som en zombie nää ni fattar. 

Jag ger inte upp tävlingssatsningen. Men jag lägger den på is tills huset är klart. Vem somhelst hade gjort det. 

Tom, hundarna och vårat liv tillsammans är viktigast av allt. Jag vet att han finns där för mig när det är dags igen men nu ska vi må bra och göra detta husbygget roligare när båda kan tänka och inte bara en. 
(null)

(null)

När ett klokt beslut har fattats så mår jag mycket bättre trots att det typ känns som att göra slut med någon när man går ifrån dieten 😂. Men fokuset får ligga på rätt saker från och med nu och jag har en bra grund att stå på inför nästa tävlingssatsning. Dessutom ger det mig ännu mer tid att komma i bästa form och det skadar inte 😊 
Kroppen har dessutom ett bra minne och jag kommer alltid ha lättare att tappa vikt efter denna resa. 
För er som tror att jag kommer sluta med mina matlådor får jag nog tyvärr göra besvikna. Jag har ju alltid haft matlådor även innan tävlingsdiet och sakta men säkert ska maten trappas upp även lite vikt. Jag behöver få tillbaka min mens som har varit borta ett tag nu och värmen och förnuftet. Jag ser fram emot att vara mig själv när vi nu ska bygga hus. Träningen försvinner inte det är det bästa vi vet. Dock ska det bli skönt att träna med ork igen, lyfta tungt och njuta av att vara glad på gymmet. 
Så hur mycket jag än vill så vinner livet just nu och jag får acceptera det. 
Ja självklart ska vi fira med allt jag har längtat efter att äta i ett par dagar först. 🤫
Vill tacka ALLA som dagligen stöttat. Ni vet inte vad det har gjort att jag ändå kom hit. TACK ❤️ fortsätt att följa mig och Tom till huset nu först, sen tävling ok? 

Puss!