Diet och husbygge. Vilken kombo 👋

Hej pĂ„ er! 

Jaa hur gick det med att bli flitigare pĂ„ att uppdatera bloggen 👀😄 SĂ„dĂ€r kan man sĂ€ga! Jag har haft ett rörigt liv med mycket kĂ€nslor som jag har varit tvungen att hantera pĂ„ olika sĂ€tt sista tiden. LĂ„ter inge vidare tĂ€nker ni och nej stundvis har det varit totalt kaos i min hjĂ€rna. 

Vi har varit pĂ„ möten med bank, tomtĂ€gare, husleverantörer, mĂ€klare. Vi har jobbat, trĂ€nat 6 dagar i veckan, pusslat för att vardagen inte ska krascha totalt med matlĂ„dor, diet och ALLT och jag stĂ„r pĂ„ detta 5 veckor ut frĂ„n att kliva upp pĂ„ scen och se glad ut. VĂ€lkommen till Malins liv! 💗👋 
(null)

TROTS detta, sĂ„ Ă€r jag sĂ„ förbannat jĂ€vla lycklig inombords, gĂ„r Ă€ndĂ„ och ler för det mesta, vi har hittat vĂ„ran drömtomt, vi har bokat drömhuset och vi kommer att fĂ„ flytta in i detta fantastiska hus pĂ„ 212 kvm redan i Februari đŸ˜±đŸ˜ Ler sĂ„ galet stort nĂ€r jag skriver detta! 
(null)

Som ni vet sĂ„ har vi varit pĂ„ husjakt ett tag och hur vi Ă€n gör nĂ€r vi ser hus sĂ„ Ă€r vi inte nöjda. Det Ă€r för mycket fel för att vi ska kĂ€nna att det Ă€r vĂ€rt det sĂ„ vi bygger helt enkelt ett hus som vi vill ha istĂ€llet 😊 

Det kĂ€nns sĂ„ himla skönt att ha nĂ„got annat att tĂ€nka pĂ„, se fram emot och fĂ„ lĂ€ngta efter under dieten, har mĂ€rkt att knoppen mĂ„r bĂ€ttre av att fĂ„ tĂ€nka pĂ„ lite andra saker emellanĂ„t. Dieten slog mig under ett par veckor och det var riktigt jobbigt. Nu kĂ€nns det som att jag har hittat en bĂ€ttre balans i allt och konstigt nog sĂ„ mĂ„r jag sjukt bra av ett stort projekt framför mig. 

Man fĂ„r lĂ€ra sig sĂ„ mycket under dieten och det Ă€r sĂ„ nyttigt! Jag vet bĂ€ttre idag hur jag ska hantera vissa saker Ă€ven om jag inte alltid lyckas đŸ˜„đŸ™‹â€â™€ïž NĂ„got som har bidragit till att jag Ă€r gladare och kĂ€nner mer harmoni Ă€r att jag har börjat gĂ„ hos en kiropraktor som behandlar mig med stötvĂ„gor varje vecka. TrĂ€ningen Ă€r ju inte vad den har varit riktigt, vissa dagar Ă€r den riktigt smĂ€rtsam pĂ„ diet. 
Sedan jag började gĂ„ hos kiropraktor sĂ„ har jag mindre ont och Ă€r mindre stel och trĂ€ningen har sista tiden varit rolig igen.  (null)


Jag ska Ă€ven börja denna vecka att gĂ„ pĂ„ LPG massage. Det Ă€r en slags bindvĂ€vs massage som hjĂ€lper mig att bli av med vĂ€tska och överflödiga slaggprodukter och just nu kĂ€nns det hoppfullt 🌟 Kroppen Ă€r stressad som den Ă€r och lever pĂ„ ett stort underskott av kalorier samt trĂ€nar hĂ„rt och kan jag underlĂ€tta nĂ„got med att ta hand om den sĂ„ Ă€r det extra viktigt just nu. 

Ja det Ă€r mycket som hĂ€nder just nu, nĂ€r tĂ€vlingen Ă€r klar sĂ„ kommer jag att överösa er med inlĂ€gg om husbygget och ni kommer sjĂ€lvklart fĂ„ hĂ€nga med Ă€ven pĂ„ den resan. 

Nu Ă€r det bara en miljard val vi ska göra. VĂ€lja kök, badrum, inredning allt! Det ska bli sjukt kul dock đŸ€© Har googlat ihjĂ€l mig pĂ„ bloggar och inspirationssidor vill jag lova, Ă€r det nĂ„gon blogg eller sida jag inte fĂ„r missa sĂ„ skriv till mig, behöver hjĂ€lp hĂ€r! 👋 

NĂ„got jag har lĂ€st om Ă€r saker som folk Ă„ngrar att dom inte gjorde och en av dom sakerna var att bygga ett skafferi som man gĂ„r in i sĂ„ ett sĂ„dant kommer vi att vĂ€lja till, sĂ„ himla mysigt och skafferi har ju försvunnit lite ur tiden. Vi ska ta tillbaka det i vĂ„rat hus tĂ€nkte vi 😊 Huset blir vĂ€ldigt vĂ€lplanerat för att matcha oss och hundarna samt trĂ€ningen. För Ă€ven nĂ€r jag har trĂ€nat klart sĂ„ slutar inte fitness resan, nĂ€sta gĂ„ng det ska tĂ€vlas sĂ„ blir det Tom som kliver upp pĂ„ scenen och kanske vi en dag gör det som par. Vi har lite kvar att göra 😊 (null)

(null)

(null)


För er som trodde att familjen skulle vĂ€xa i samband med huset fĂ„r snĂ€llt vĂ€nta ett bra tag till. Vi kommer vara 2 vuxna och 2 hundar i 7 rum och kök och njuta av att ropa pĂ„ varandra dĂ€r 😄✋ 

I helgen ska vi iaf Ă„ka och titta pĂ„ kök och kakel till badrummen och försöka fĂ„ oss en bild av hur vi vill ha det. SpĂ€nnande Ă€r bara ordet och jag kan absolut inte fatta nĂ€r vi Ă„ker till tomten idag att det ska stĂ„ ett hus dĂ€r om ett par mĂ„nader. Kommer grĂ„ta sönder nĂ€r jag ser det 😄 

Ja en hel del roligheter vĂ€ntar alltsĂ„ och jag kan inte vara annat Ă€n lycklig inombords. Detta syns idag inte riktigt pĂ„ utsidan, jag och mitt dietface Ă€r inte vĂ€nner Ă€nnu 😂 NĂ€r ni ser mig sĂ„ förstĂ„ att jag Ă€r gladare Ă€n jag ser ut ok? 😘 

Och justja, vart bygger vi huset dĂ„? Mellan MĂ„lhamnar och Ängsö utanför VĂ€sterĂ„s, tar 7 minuter in till stan dĂ„ avfart till E18 ligger nĂ€ra men inget vi ser, fantastisk natur runt om oss vill jag lova, nĂ€ra till allt vi har önskat oss 🙏 DRÖM lĂ€ge! 

Idag var vi och fixa med lite papper och efterĂ„t körde vi ett hejdundrande axelpass och jag körde intervaller pĂ„ trappen. Ju lĂ€ngre tiden gĂ„r pĂ„ dieten sĂ„ har jag svĂ„rare att fĂ„ upp pulsen, det krĂ€vs mer och mer och det hjĂ€lper inte att det börjar bli kallt ute, fryslort för jĂ€mnan. Men det hĂ€rliga med diet Ă€r att nĂ€r pulsen vĂ€l Ă€r uppe sĂ„ kan man svettas ur sig liter kĂ€nns det som 😂💩 Skön kĂ€nsla! Nu fĂ„r cardion ske med tjocktröja det hjĂ€lper en att svettas ordentligt. 
(null)
(null)

Nu Àr sista mÄltiden för dagen intagen och det Àr dags för lite matlÄdefix innan sÀngen.
Och jag som hade svĂ„rt att sova i början sover numera jĂ€ttebra. Trixet för det? Be sin sambo klia en pĂ„ ryggen en timme innan đŸ’…đŸ˜„đŸ™‹â€â™€ïž

Hörs snart PUSS